در این بخش از سایت ذکر و دعا و ختم و تعبیر خواب دعا شفا doashafa.com دعایی که سنگ را میشکافد دعایی سریع الاجابه برای حاجات از حضرت علی را قرار دادیم . دعایی سریع الاجابه و مجرب برای برآورده شدن حاجات فوری و تضمینی از حضرت علی که گفته شده این دعا سنگ را می شکافد . برای روا شدن حاجات خواندن دعای زیر فوق العاده مجرب است . سایت دعاشفا …
دعایی برای حاجات,دعایی سریع الاجابه برای حاجات,دعایی قوی و مجرب مخصوص حاجات,دعایی تضمینی و قطعی برای حاجات,دعایی پرفضیلت که سنگ را میشکافد,دعایی عظیم الشان برای حاجات
دعایی که سنگ را میشکافد دعایی سریع الاجابه برای حاجات از حضرت علی
ختم صد آیه برای برآورده شدن حاجت :
تو یکی از نوشته های حضرت علی دعایی اومده که ایشان فرمودند :
اگر به صخره بگی می شکافه .
اگر کسی مرگش فرا رسیده باشه چند روز عقب می افته .
در صورت کمی گناهان کبیره خیلی زود به خواسته تون میرسید
100 آیه از هر جای قرآن خواستید بخونید سپس دست ها رو به حالت دعا بالا بگیرید و 7 بار بگویید یا الله سپس حاجتتون رو بگویید
سپس 40 صلوات بفرستید
توضیحات :
این حدیث به طور مرسل (بدون ذکر نام راوی ها تا امام )به نقل از امام صادق (ع) در مکارم الاخلاق طبرسی آمده و کتاب های دیگر از آنجا نقل کرده اند و به شرح زیر است:
من قرأ ماه آیه من ای آی القرآن شاء ثم قال سبع مرّات یا الله فلو دعا علی الصخور فلقها
با توجه به روایات معتبری که از رسول خدا و امامان وارد شده اگر در حدیثی به نقل از معصومین بر انجام کار صحیح و مشروعی (مثل کار بالا) وعده ای داده شد و کسی بدان امید آن کار را انجام داد به وعده موعود می رسد حتی اگر آن روایت را معصومین نگفته باشند .
با توجه به روایات فوق ، عالمان در مورد روایات مربوط به مستحبات (مثل روایت بالا) تسامح به خرج داده و سخت گیری نکرده اند.
اما روایت بالا در صدد ایجاد امید در بندگانی است که با مصایب و موانع روبرو می شوند که ناامید نشوید و به امید خدا به قرآن و دعا متوسل شوید و بدانید اگر با اخلاص کامل به قرآن و دعا متوسل شوید حتی اگر صخره ای عظیم مانع رسیدن شما به مطلوبتان باشد خدا تقاضای شما را اجابت می کند و آن صخره را می شکافد و راه رسیدن به مطلوب را برای شما باز می کند.
این مثالی برای تقریب معنا به ذهن و تمثیل به محسوس است و گر نه کسی بدون دلیل علیه صخره نفرین نمی کند تا خدا در اجابت ، آن صخره را بشکافد و متلاشی کند.
اما دعا و نفرین هم یک کار است و اگر این کار مصداق ظلم باشد ممنوع بوده و شما با انجام آن مرتکب ظلم شده و مستحق کیفر می شوید
مثلا پیامبر از نماز بر مرده منافقان که نوعی دعا و طلب رحمت است ، منع شد:
وَ لا تُصَلِّ عَلى أَحَدٍ مِنْهُمْ ماتَ أَبَداً وَ لا تَقُمْ عَلى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ ماتُوا وَ هُمْ فاسِقُون
هرگز بر مرده هيچ يك از آنان، نماز نخوان! و بر كنار قبرش، (براى دعا و طلب آمرزش،) نايست! چرا كه آنها به خدا و رسولش كافر شدند و در حالى كه فاسق بودند از دنيا رفتند!
حالا اگر پیامبر یا مؤمنی در حق کافر ظالمی با این که می داند به کفر انكاري و آگاهانه از دنیا رفته ، دعا کند ، گناه کرده است همچنین اگر علیه فرد بیگناهی نفرین کند ، مرتکب ظلم شده است.
البته خداوند دعا ها و نفرین های نابجا را اجابت نمی کند ولی گناه بودن آن سرجای خود باقی است.
اگر ما باعث شویم به ناحق بر کسی بلایی نازل شود ، بر او ظالم شده و گناهش به گردن ما است.
باز تكرار مي كنيم خداوند نفرين بي جا را اجابت نمي كند . شما از كجا مي دانيد بلايي كه بر سر ايشان آمده به خاطر نفرين شماست ؟ براي برطرف شدن نارحتيتان براي ايشان دعا كنيد
این دعا رد خور ندارد
حضرت محمد(ص) فرمود: هر دلسوخته و هر مصیبتزده و هر اندوهناک و غمناک و هر کسی که در نظر دزد و آتشسوزی باشد آن(دعا) را بخواند، خداوند برای او وسیله رهایی فراهم میسازد.
ابن عباس میگوید: علی ابن ابی طالب نزد پیامبر اکرم(ص) آمد و چیزی از آن حضرت درخواست کرد، پیامبر (ص) به او فرمود: یا علی!
به حق آن که مرا به پیغمبری فرستاد سوگند که نزد من هیچ از کم و بیش نیست، ولی تو را چیزی میآموزم که دوست من جبرئیل برای من آورد و گفت: یا محمد! این هدیهای است از نزد خدای عزوجل که تو را با آن گرامی داشته و به هیچ کس از پیامبران پیشین این هدیه را نداده است و آن جملاتی است که هر دلسوخته و هر مصیبت زده و هر اندوهناک و غمناک و هر کسی که در خطر دزد و آتش سوزی باشد، آن را بخواند و هر بندهای که از پادشاهی بترسد و آن کلمات را بگوید، خداوند برای او وسیله رهایی فراهم میسازد و آن نوزده جمله است که چهار جمله آن بر پیشانی اسرافیل نوشته شده و چهار جملهاش بر پیشانی میکائیل و چهار جمله آن بر گرداگرد عرش و چهار جملهاش بر پیشانی جبرئیل و سه جمله آن در جایی که خدا خواسته، نوشته شده است.
علی(ع) عرض کرد: یا رسولالله! چگونه آنها را بخوانیم؟
پیامبر(ص) فرمود: بگو:
یا عِمادَ مَن لا عِمادَ لَهُ، وَ یا کَریمَ العَفوِ، وَ یا حَسَنَ البَلاءِ، وَ یا عَظیمَ الرَّجاءِ، وَ یا عَونَ الضُّعفاءِ، وَ یا مُنقِذَ الغرقی، وَ یا منجِیَ الهَلکی، یا مُحسِنُ یا مُجمِلُ، یا مُنعِمُ یا مُفضِلُ، أنتَ الذی سَجَدَ لکَ سَوادُ الیلُ، و نورُ النهار، وَضَوءُ القمرَ، و شعاعُ الشَّمسِ، و دویُّ الماءِ، وَ خفیفُ الشَّجَر، یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ، انتَ وَحدَکَ لا شریکَ لَکَ.
آن گاه میگویی:
بارالها! با من چنین و چنان کن که به طور مسلم از جای خود بر نمیخیزی تا این که دعای تو مستجاب شود.
دعای شش قفل برای گرفتن حاجت و رفع مشکل
یکی از دعاهای محبوب برای حاجت گرفتن و رفع مشکل ، دعای شش قفل است.
معجزه دعای شش قفل
ائمه اطهار و بزرگان دین، بارها امید و ایمان به قدرت لایزال پروردگار و توسل به او هنگام بروز مشکلات را سفارش نموده اند. اذکار و دعاهای مجرب بسیاری برای رسیدن به حاجت وجود دارد که یکی از آنها دعای شش قفل است.
فضیلت دعای شش قفل
در فضیلت و تاثیر این دعا برای حاجت گرفتن از حضرت محمد (ص) روایت شده است که اگر کسی دعای شش قفل را نزد خود نگه دارد یا بخواند خدا او را مشمول رحمت خود قرار داده و او را از تمام آفات حفظ مینماید، دعایش همیشه مستجاب بوده و در دنیا با عزت و احترام زندگی میکند.
متن کامل دعای شش قفل با معنی
بسم الله الرحمن الرحیم
قفل اول: بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ
سپس گرفتاری خود را متذکر شود.
معنی: به نام خداوند شنوا و بینا که مانند آن نیست، به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان و صلوات خدا بر محمد و آل او باد.
قفل دوم: بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ
سپس حاجت خود را بگوید.
معنی: به نام خالق دانا که شبیه او نیست و او گشایش دهنده رحمت تو است ای مهربان ترین مهربانان.
قفل سوم: بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ
معنی: به نام خدای شنوای دانا که هیچ چیز شبیه او نیست و او توانگر است در رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.
قفل چهارم: بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ
معنی: به نام خداوند عزیز بخشنده که هیچی شبیه او نیست و او مقتدر و کریم است در رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.
قفل پنجم: بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ
معنی: به نام خدای شنوای دانا که شبیه او نیست و اوست دانا و آگاه به رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.
قفل ششم: بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ
معنی: به نام خداوند عزیز مهربان که شبیه او نیست و اوست عزتمند و آمرزنده که خداوند بهترین حافظ و او مهربان ترین است.
دعای حاجات :
در وقت دعا دستها را برابر صورت نگه دارید و بازوها را نیز بلند کنید و باید قبل ار دعا و ثنا خدا را به این نحو بخوانید:
یا مَن هُوَ اَقرَبُ اِلَیَّ مِن حَبلِ الوَریدِ یافَعالاً لِما یُریدُ یا مَن یَحوُلُ بَینَ المَرءِ وَ قَلبِهِ یا مَن هُوَ بِالمَنظَرِ الاَعلی وَبِالْاُفُقِ الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَی الْعَرْشِ اسْتَوی یا مَن لَیسَ کَمِثلِهِ شَیءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُک اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
پیش از دعا ۱۰ بار یا الله و ۱۰ بار یارباه و ۱۰ بار یا سیداه و ۷ مرتبه یا ارحم الرحمین سپس صلوات بفرستید.
دعا نمایید و طلب حاجت کنید.
بعد از ذکر حاجت خود بگویید (ما شا الله لا قوه الا با الله و صلی الله علی محمد و ال محمد)
پس به سجده بروید و در سجده هر کدام از(یا الله و یا رباه و یا سیداه) را ۳ بار بگویید و حاجت خود را ذکر کنید و سر بردارید.
این دعا را که از ادعیه قدسیه است بخوانید:
یا اَللّهُ الْمانِعُ قُدْرَتَهُ خَلْقَهُ وَالْمالِکُ بِها سُلْطانَهُ وَالْمُتَسَلِّطُ بِمافی یَدَیْهِ عَلی کُلِّ مَوْجُودٍ وَ غَیْرُکَ یَخیبُ رَجآءُ راجیهِ وَ راجیکَ مَسْرُورٌ لایَخیبُ اَسْئَلُکَ بِکُلِّ رِضیً لَکَ وَ بِکُلِّ شَیْءٍ اَنْتَ فیهِ وَ بِکُلِّ شَیْءٍ تُحِبُّ اَنْ تُذْکَرَ بِهِ وَ بِکَ یا اَللَّهُ فَلَیْسَ یَعْدِلُکَ شَیْءٌ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَْحفَظَنی وَ وَلَدی وَ اَهْلی وَ مالی وَ تَحْفَظَنی بِحِفْظِکَ وَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتی فی کَذا وَ کَذا
ای خدایی که قدرتش را از رساندن ضرر به بندگانش منع میکند،حاصل اینکه در عین قدرت بینهایتش دست به انتقام نمیزند)و سلطنش را به قدرتش مالک است،و به آنچه نزد اوست بر هر موجودی چیره است،و غیر تو ناامید میکند امید امیدوارش را،و امیدوار تو خوشحال است که ناامید نمیشود،از تو میخواهم به هرچه پسند توست،و به هر شأنی که تو در آنی،و به هرچه دوست داری به آن یاد شوی،و به حقیقت ای خدا،چیزی برابر تو نیست،اینکه بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی،و مرا و فرزندان و خاندان و دارایی ام را نگاه داری،و به حفظت حفظم کنی،و حاجتم را در چنین و چنان مورد برآوری⇓
نام حاجت خود را ذکر کنید.
بعد از ذکر حاجت بگویید (یا من اظهر الجمیل الا اخر)که بسیار مجرب است ان شا الله
دعا را با ذکر ماشا الله ولا حول ولا قوه ال با الله العی العظیم و سپس صلوات ختم کنید
دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن
از نبی مکرم اسلام(ص) روایت شده است:
هر کس سوره حشر را قرائت کند بهشت و جهنم و عرش و کرسی و حجاب های آن و آسمان های هفتگانه و زمین های هفتگانه و هوا و بادها و پرندگان و درختان و کوهها و خورشید و ماه و فرشتگان، همگی بر او درود و صلوات می فرستند و برای او طلب مغفرت و امرزش می کنند و اگر همان روز یا شب قرائت سوره حشر، از دنیا برود شهید محسوب می شود.
روایت است که :
هرکس سوره مبارکه حشر را جهت بر آمدن حوائج و حل مشکلات عظیم چهل و یک روز هر روز یک مرتبه بخواند.حاجتش برآورده و مشکلش حل شود . بسیاری از بزرگان تجربه کرده اند ( اما بشرط آن که اگر یک روز هم فوت شود .یا فراموش کند باید ختم را از سرگیرد )
خصوصا آیات اواخر آن از آنجا که میفرماید:
أیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ … تا آخر سوره
آیه الله کشمیری(ره) نقل شده که:
درباره سوره مبارکه حشر می فرمودند : سوره حشر مخصوصا چهار آیه آخر آن دارای امتیازات بسیاری است . از جمله یک روش خواندن آن به این طریق است:
روش اول برای دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن
برای حل مشکلات عظیم و برآورده شدن حوائج، چهل و یک روز ، و هر روز یک بار بخواند، حاجت او برآورده و مشکلش حل شود.
روش دوم برای دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن
در یک اربعین، هر روز یک مرتبه افزوده می شود یعنی روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه ، … تا روز چهلم که می شود چهل مرتبه.
روش سوم برای دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن
طریقه دیگر این است که روز اول چهل مرتبه، روز دوم سی و نه مرتبه، … تا روز چهلم که یک مرتبه است.
روش چهارم برای دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن
طریقه دیگر این ختم آن است که هر روز یک بار این سوره خوانده شود و چهار آیه اخر این سوره ( لوانزلنا هذا القران علی جبل ….وهو العزیز الحکیم ) به عدد خاص تکرار شود برای تقویت اراده و قضاءحوائج و معنویت نیک است . چون چهار آیه اخر سوره حشر دارای اسم اعظم است
دعای برآورده شدن حاجات غیرممکن جهت هر حاجت و گرفتاری:
ملا محسن فیض کاشنی (ره)در الئالی المخزونه نقل می نماید که :
اگر کسی را حاجتی به درگاه خداوند(جل جلاله) باشد و مطلبی را از خداوند (عظم شانه ) بخواهد از حیث ثروت – علم وعمل وغیر ذالک یا انکه به بلایی گرفتار باشد از قبیل فقر – بدبختی -هلاکت –ناخوشی جسمانی یا نا راحتی روحی باید سه شب جمعه بعد از گذشتن دو ثلث از شب جمعه تقریبا ساعتی قبل از اذان صبح) بیدار شود و وضوی کاملی بعمل اورد به نیت قربت و سپس دو رکعت نماز حاجت بخواند به حمد و هر سوره ای که خواست و بعد از ان صد مرتبه صلوات بفرست و هزار و یک مرتبه بگوید :
(( بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم))
و بعد از ان دوباره صد مرتبه صلوات بفرستد و مطلب خود را از خداوند (عز ذکره) بخواهد که انشا الله بر اورده است و اگر دفعهء اول بر اورده نشد شب جمعه دوم انجام دهد و اگر نشد شب جمعه سوم انجام دهد که انشاء الله تخلف ندارد . (نظر ربیعی: البته الله اعلم)
همچینین در اللئالی فیض کاشانی (ره) است که :
گاه شخصی دچار سختی بشود یا حاجتی داشته باشد که هیچ جای امیدی برای بر اوردن ان نباشد در اخر شب و اگر ثلث سوم جمعه باشد بهتر است بر خیزد و وضو بگیرد و دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد از نماز هفتاد بار این دعا را بخواند به اذن خدا مطلب حاصل شود و بسیار مجرب است.
((یا ابصر الناظرین یا اسرع الحاسبین یا اسمع السامعین یا اکرم الاکرمین یا ارحم الراحمین ویا احکم الحاکمین))
بعد از دعا دست خود را بلند کند و از قاضی الحاجات حاجت خود را بخواهد که روا است انشاء الله تعالی
دعایی که در مستجاب شدن آن تردیدی نیست
مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه، نوعی از دعا را معرفی فرمودند که در مستجاب شدن آن تردیدی نیست.
این عالم بزرگوار، رحمةالله علیه، می فرمایند:برخی گمان می کنند که دعا، کار پیرزن ها و پیرمردها و ناتوانان است، آنها که نمی توانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم می شود مسئله از این بالاتر است! در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است:«من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له»، یعنی هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
ایشان در ادامه می فرمایند:
گویا حالتی در ما پیدا شده شبیه به یاس از اجابت، که دعای ما فقط به زبان و لقلقه لسانی است؛ نه دعای برخواسته از دل مطمئن و امیدوار به اجابت. قلب متیقن و دل شکسته ای می خواهد تا دعا مثل تیر به هدف برسد، به گونه ای که دعا کنیم و اجابت آن را بفهمیم و یا حداقل به ما وعده استجابت آن را بدهند، ولو بعد از چهل سال، همچنان که درباره حضرت یعقوب علیه السلام محقق شد.
بنابراین به فرموده آیت الله بهجت، آن دعایی مستجاب است که دعاکننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشانقلب متقین و دل شکسته می خواهد. در این رابطه در حدیث قدسی آمده است که چون موسی(ع) از خدا پرسید در کجا بیشتر می توان پروردگار را یافت؟ در جواب آمد:«انی عند القلوب المنکسره و القبور المندرسه؛ من در دل های شکسته و نزد قبرهای کهنه ام.»
دعای توسل برای حاجت گرفتن
خواندن دعای توسل در شب چهارشنبه برای حاجت روایی بسیار توصیه شده است. همچنین از امام صادق(ع) روایت شده
هر کس «یا رب یا الله» بگوید به گونه ای که تا نفس او قطع شود، گفته می شود لبیک حاجت تو چیست؟
دعای سریع الاجابه از امام کاظم(ع)
دعای ذیل که منسوب به امام هفتم است از جمله ادعیه سریع الاجابه به شمار می آید و خواندن این دعا برای ۱۰۰ درصد حاجت گرفتن و برآورده شدن هر حاجتی توصیه شده است:
اللّٰهُمَّ إِنِّى أَطَعْتُکَ فِى أَحَبِّ الْأَشْیاءِ إِلَیْکَ وَهُوَ التَّوْحِیدُ، وَلَمْ أَعْصِکَ فِى أَبْغَضِ الْأَشْیاءِ إِلَیْکَ وَهُوَ الْکُفْرُ، فَاغْفِر لِى ما بَیْنَهُما، یَا مَنْ إِلَیْهِ مَفَرِّى آمِنِّى مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ .
خدایا! تو را در محبوبترین چیزها به نزدت که یگانهپرستی است اطاعت کردم و تو را در مبغوضترین چیزها که کفر است نافرمانی نکردم، پس آنچه از گناهان بین این دو تا است بر من بیامرز، ای آنکه گریزگاهم تنها به سوی اوست، از آنچه از آن به سویت پناه آوردم مرا ایمنی بخش،
اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الْکَثِیرَ مِنْ مَعاصِیکَ، وَاقْبَلْ مِنِّى الْیَسِیرَ مِنْ طاعَتِکَ، یَا عُدَّتِى دُونَ الْعُدَدِ، وَیَا رَجائِى وَالْمُعْتَمَدَ، وَیَا کَهْفِى وَالسَّنَدَ، وَیَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ، یَا قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ اللّٰهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ؛
خدایا! مرا بیامرز از نافرمانیهای فراوانم در پیشگاهت و طاعت اندکم را در آستانت بپذیر، ای تنها توشهام از میان توشهها و ای امید و آرامش و پناه و تکیهگاهم و ای یگانه و یکتا، ای که گفتی «بگو او خدای یکتاست، خدای بینیاز است، نه زاده و نه زاییده شده و برایش همتایی نبوده است»؛
أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فِى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَتَفْعَلَ بِى ما أَنْتَ أَهْلُهُ .
از تو میخواهم به حق آنانکه از میان آفریدههایت انتخاب کردی و هیچکس را از میان آفریدگانت همانند آنان قرار ندادی، بر محمّد و خاندانش درود فرست و با من چنان کن که شایسته آنی،
اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ بِالْوَحْدانِیَّهِ الْکُبْرىٰ، وَالْمُحَمَّدِیَّهِ الْبَیْضاءِ، وَالْعَلَوِیَّهِ العُلْیا، وَبِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلىٰ عِبادِکَ، وَبِالاسْمِ الَّذِى حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِکَ فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ إِلّا إِلَیْکَ، صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاجْعَلْ لِى مِنْ أَمْرِى فَرَجاً وَمَخْرَجاً، وَارْزُقْنِى مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَمِنْ حَیْثُ لَاأَحْتَسِبُ، إِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ.
خدایا! از تو میخواهم به حق یگانگی بزرگتر و مقام تابنده محمّدی و جایگاه برتر علوی و به تمام آنچه به آن بر بندگانت دلیل آوردی و به حق آن نامی که از آفریدگان خود پنهان داشتی که از تو جز برای تو اظهار نگردد، بر محمّد و خاندانش درود فرست و برای من در کارم گشایش و راه نجاتی قرار ده و از جهاتی که گمان میبرم و یا گمان نمیبرم مرا روزی ده، همانا تو هرکه را بخواهی بیحساب روزی میدهی.
دعای امام زین العابدین برای حاجت
مقاتل ابن سلیمان این دعا برای ۱۰۰ درصد حاجت گرفتن را از حضرت امام سجاد(ع) نقل نموده و چنین گفته که هر کس این دعا را صد مرتبه بخواند و حاجتش براورده نشود مقاتل را لعنت کند:
«إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»
دعای اسم اعظم برای حاجت روایی
این آیات که به آیات اسم اعظم معروف هستند را روزی ۱۱ مرتبه بخوانید. این دعا برای ۱۰۰ درصد حاجت گرفتن بسیار تاثیرگذار است:
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ …نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاهَ وَالْإِنْجِیلَ
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَهِ لَا رَیْبَ فِیهِ ۗ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدِیثًا
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
در این مطلب چند دعا برای ۱۰۰ درصد حاجت گرفتن خدمت شما عزیزان ارائه نمودیم. امید است به کمک این ادعیه مجرب هر حاجتی که دارید براورده شود.
دعایی که اجابتش قطعی است
برخی گمان میکنند که دعا، کار پیرزنها و پیرمردها و عجزه [ناتوانان] است، آنها که نمیتوانند در میدان جنگ و جهاد شمشیر بزنند؛ ولی معلوم میشود مسئله از این بالاتر است.
در روایت درباره شرایط استجابت دعا آمده است:
«من دعا و هو لایحس سوی الاجابة استجیب له»، یعنی هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب میشود.
آیت الله بهجت در ادامه بیان کرد:
گویا حالتی در ما پیدا شده شبیه به یاس از اجابت، که دعای ما فقط به زبان و لقلقهی لسانی است؛ نه دعای برخاسته از دل مطمئن و امیدوار به اجابت. قلب متقین و دل شکستهای میخواهد که دعایش مثل تیر به هدف برسد، به گونهای که دعا کنیم و اجابت آن را بفهمیم و یا حداقل به ما وعدهی استجابت آن را بدهد، ولو بعد از چهل سال، همچنان که درباره حضرت یعقوب علیهالسلام ظاهر دارد [محقق شد].
بنابراین فرموده آیتالله بهجت، آن دعایی مستجاب است که دعا کننده در آن مطمئن به اجابت باشد و این امر به قول ایشان قلب متقین و دل شکسته میخواهد.
(کتاب پرسشهای شما و پاسخهای آیتالله بهجت، جلد دوم)
در حدیث قدسی آمده است که:
چون موسی (علیه السلام) از خدا پرسید در کجا بیشتر میتوان یافت؟ در جواب آمد: «انی عند القلوب المنکسره و القبور المندرسه؛ من در دلهای شکسته و نزد قبرهای کهنهام.»
چرا دعاهایمان مستجاب نمیشود؟
یکی از مهمترین نکات در پاسخ دهی به این سۆال این است که ترس و تردید در آن به خوبی روشن است. چنان به خداوند ایمان داشته باشید که در کودکی خود را به مادر میسپردید و جز او کس دیگری را نمیشناختید و عشق او را با تمام و جود احساس میکردید.
«یا ایهاالذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم»؛
ای اهل ایمان دعوت خدا و رسول را اجابت کنید، آنگاه که به سوی آنچه زنده تان میکند، فرا میخوانند.
بسیاری از مردم که میتوان گفت عموم انسانها، وقتی گرفتار میشوند دست به دامن دعا میشوند و هر کدام با لحن مخصوص به خود دستها را بالا میبرند و از معبود خود التماس دعا دارند.
اگر این لحظات پرشکوه را به یک باره نظاره گر باشی اوقات بسیار با شکوهی را تشکیل میدهد که هر بیننده را به وجد آورده ناگزیر او را به تعظیم در مقابل آن معبودی قرار میدهد که این خیل عظیم در پیشگاه او سر تسلیم و خشوع آوردهاند. از اینجا است که میتوان به سرّ این آیه پی برد که میفرماید: «و لقد ارسلنا الیامم من قبلک فاخذنهم بالبأساءوالضّراءلعلّهم یتضرّعون»؛ و به تحقیق فرستادیم پیغمبرانی به سوی امتهایی که قبل از تو میزیستند. پس آنان را به سختیها و گرفتاریهای گوناگون دچار ساختیم تا شاید روی تضرّع به درگاه ما آورند.
این صحنه با شکوه وقتی برای نوع بشر جذّاب و هیجان انگیز باشد به طریق اولی برای خالق بی بدیع بسیار جذابتر خواهد بود. امّا بسیار دیده شده است که مۆمنین طلب حاجتی را از حضرت حق دارند، لکن آن دعا مشخصاً آن گونه که مورد نظر آنهاست اجابت نمیشود. گلهمند هستند ولو در دل، که آن را اظهار نمیکنند یا اگر هم به زبان میآورند بسیار با احتیاط، غالباً هم خود را مقصّر و نا لایق معرفی میکنند. که همه اینها به نوعی بوی یأس میدهد.
حال اگر با توجه به آیات و روایات این مسئله را بررسی نماییم میبینیم که خداوند متعال هر دعا را اجابت مینماید منتهی با توجه به حکمت بالغه خود نه دقیقاً آن گونه که مورد نظر بنده می
باشد.لذا باید دانست که دعا شرایط خاص خود را دارد و لذا اگر بنده در صدد کسب آن شرایط باشد آن موقع دیگر شاهد هیچگونه گله، شکایت، یأس و نا امیدی نخواهد بود و ته دل همه ملتمسین به دعا نوعی رضایتمندی و خشنودی را میبینیم.
بنده مضطر وقتی گرفتاری به او روی میآورد بلافاصله دست به دامن دعا میشود و چه بسیار دیده و شنیده شده است که اصرار فراوان دارد به درخواست خود از حضرت حق تعالی ولی هرگز در صدد تغییر شیوه درخواست خود بر نمیآیند این مثل آن میماند که در یک بازی گروهی وقتی در یک نقطه ای بن بست وجود دارد بازیکنان یک تیم تمام همّ خود را مصروف همان نقطه میکنند. که اگر تغییر تاکتیک میدادند با صرف انرژی کمتری میتوانستند آن مانع را دور بزنند و به هدف خود برسند نظیر همین امر در زمینه دعا میباشد.
کانال های استجابت دعا را کشف کنید!
بنده اگر درخواست مشروعی از خداوند دارد ولی به هدف اجابت نمیرسد باید از کانال دیگر وارد شود یک نمونه از کتاب ارزشمند تذکره اولیاء شیخ عطار نیشابوری را نقل به کلام میکنم.
روزی از روزگاری شخصی الاغ خود را گم کرده بود هر چه گشت نتوانست آن را پیدا کند. راهی نیشابور شد از افرادی که در مرکز شهر جمع شده بودند سۆال کرد در بین شما نیشابوریان آبرودار کیست؟ همه شیخ ابوالحسن بوشنجی را معرفی کردند. یک راست سراغ او رفت و او را در حال عبادت یافت. یقه او را گرفت و گفت الاغ مرا بده. او غافلگیر شده با حالت تعجب گفت الاغ شما نزد من چه میکند؟ گفت من نمیدانم باید الاغ من را بدهی، از او اصرار و از شیخ انکار تا کار به جایی رسید که شخص فریاد زد ای مردم به داد من برسید الاغ مرا از شیخ گرفته به من بازگردانید.
در این هنگام شیخ دست به آسمان برداشت و گفت بار خدایا مرا از دست این شخص نجات بده، در این هنگام آن مرد را صدا زدند که فلانی، بیا الاغ شما پیدا شد. مرد در حالی که یقه شیخ را رها کرده و از او جدا میشد گفت ای شیخ من میدانستم که الاغم نزد شما نیست لکن چون خودم در نزد خدا صاحب آبرو نبودم گشتم و شما آبرودار را پیدا کردم تا شاید شما نفسی بزنی و دعای من درگیر شود.
با توجه به این تذکر و با توجه به آیه شریفه: «یا ایهاالذین آمنوا اتقواالله وابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلّکم تفلحون»؛ ای اهل ایمان از خدا بترسید و به وسیله ایمان و پیروی از اولیای حق به خدا توسّل جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.
مۆمنین اگر دیدند پس از چند بار دعا کردن دعای آنان اجابت نمیشود باید در صدد پیدا کردن صاحب نفسی باشند. این توهم پیدا نشود که اینان در نزد درگاه حق تعالی آبرو ندارند بلکه گاهی حکمت الهی این چنین اقتضاء میکند که دعای شما به نحو خاصی اجابت بشود.
منبع:سایت تبیان
برگرفته از دعا 786
**************************************
منبع : سایت دعا شفا سایت مرجع ذکر و دعا و آیات قرآنی